Een online strategie: de basis voor meetbaar meer omzet en conversies

marketing wat online gebeurd noem je ook wel online marketing, dit is een vorm van marketing. Online reclame maken is heel erg cruciaal voor een bedrijf, want in de laatste jaren is het reclame maken via internet uitgegroeid tot de grootste reclamemarkt. DoubleSmart kan jou helpen met een online marketing strategie. Dit bedrijf maakt een combinatie van diensten, waardoor jouw bedrijf de kans krijgt om online te groeien. Voorbeelden van de verschillende keuzes binnen de combinatie zijn SEO, SEA, social media, CRO. Het is belangrijk om een online strategie te maken voordat je begint, hierdoor weet je precies wat je gaat doen en hoe je het gaat doen. Je kunt voor een online strategie het best naar een bedrijf die er verstand van heeft, want je wilt natuurlijk dat je plan van aanpak goed wordt gedaan.

Andere vormen online marketing

Je hebt hiernaast ook nog andere vormen van online marketing. Een paar goede voorbeelden hiervan zijn zoekmachine marketing, contentmarketing, social media marketing, virale marketing, affiliate marketing en e-mail marketing. Zoekmachinemarketing kan er voor zorgen dat jouw website beter vindbaar wordt in een zoekmachine, zoals Google of Bing. Je kunt zoekmachinemarketing opdelen in twee delen. Het ene deel is SEO en het andere deel is SEA. SEO heeft meer te maken met het vindbaar maken van de website, dit kun je doen door hoger in Google te komen. Als je hoger in Google komt ben je namelijk beter vindbaar voor een groot aantal mensen, want de meeste mensen gaan niet zo ver in Google om hun producten te vinden. SEA heeft daarnaast meer te maken met marketing, daarom heet het ook search engine advertising. Beide kunnen jouw site enorm helpen, vooral als je een hele nieuwe site hebt. Maar je kunt ook al een tijdje een site hebben en nog steeds deze technieken gebruiken, omdat je altijd hoger op kunt klimmen.

Vindbaarheid

Het maakt ook niet uit of je de mooiste site in elkaar zet, dan wordt je nog steeds niet gevonden zonder de hulp van zoekmachinemarketing, want dan kom je nog steeds ergens onderaan te staan. En dit is voor geen enkel bedrijf wenselijk. Je moet namelijk wel ergens vooraan komen te staan, want anders komt er geen verkeer naar jouw website. En dit verkeer bepaald de omzet van het bedrijf. En de omzet is namelijk heel erg cruciaal voor een bedrijf. Affiliate marketing is iets waarbij de adverteerders juist de partners belonen voor hun gegenereerde verkopen of hun leads. Hierbij kun je denken aan abonnementen en lidmaatschappen. Goede voorbeelden van affiliate concepten zijn vergelijkingssites, cashbacksites en nieuwsbrieven.

Bij e-mail marketing kun je al zien wat het betekent aan de naam. Je adverteert namelijk via de e-mail, dit is heel erg handig voor bedrijven omdat de meeste mensen een e-mail adres hebben. Hiermee heb je dus een heel erg groot bereik en dat is ideaal voor bedrijven. Hierdoor bereik je dus altijd wel je doelgroep. Je bereikt ook heel veel andere mensen die misschien niet geïnteresseerd zijn in jouw product, maar je zult ook jouw doelgroep tegenkomen want die mail je ook. Het is ook een hele belangrijke vorm van marketing voor bedrijven, want er was al 1,51 miljard dollar aan uitgegeven in 2011. En dit gaat alleen nog maar over Amerikaanse bedrijven.